novinka

O NÁS

PORTFOLIO

TISK

REKLAMNÍ PŘEDMĚTY

NAŠI KLIENTI

KONTAKT

 

JAK SPRÁVNĚ ZADAT ZAKÁZKU

 

 

Jak nejlépe dodat podklady pro grafické a předtiskové zpracování:

 

LOGO

Pokud máte již logo, ideální je dodat ho ve vektorovém (křivkovém) formátu – nejlépe soubor s příponou ai, eps, pdf, cdr. Pokud je logo pouze v bitmapovém formátu nebo naskenované či stažené z internetu, je třeba ve většině případů počítat s překreslením loga do křivek.

 

FOTOGRAFIE

Jakékoliv obrázky pro použití na tisk je třeba dodat v co nejkvalitnější formě, kterou máte – nekomprimované. Obrázky stažené z internetu jsou většinou komprimované a malé, většinou jsou nekvalitní a rozrastrované. Pro představu pro pokrytí celého formátu A4 při rozlišení 300 DPI (nejčastěji používané rozlišení kvalitního tisku běžných tiskovin) je potřeba obrázek o velikosti cca 2500x3600 pixelů (118 pixelů = 1 cm). Pokud nemáte obrázky v dostatečné kvalitě, je možné se domluvit buď na nafocení snímků míst nebo produktů, či nákupu fotografie z internetových fotobank. Při jakémkoliv použití obrázku z jiných zdrojů, je třeba respektovat autorská práva a domluvit se s vlastníkem fotografie na jejím použití.

 

TEXTY

Veškeré texty pro další grafické zpracování je třeba dodat v elektronické podobě, ze které se dají texty zkopírovat – buď v mailu nebo textových programech (např. word, excel, powerpoint, poznámkový blok…) Práci nám usnadníte, když nebude používat zbytečné tabulátory a entery k formátování běžného toku textu. Entery je dobré použít např. jen na konci odstavce nebo např. při potřebě nového řádku u odrážek, nikoli pro odsunutí textu na nový řádek v jednom odstavci

 

NÁKRESY, ILUSTRACE

Máte-li nějaké ilustrace či nákresy, které byly tvořeny v digitální podobě, oceníme budou-li dodány ve vektorovém formátu (pokud byly ve vektoru tvořeny), není to však vždy nutností.

 

 

 

 

Jaký je postup při zadání zakázky?

 

Formy zadání jsou různé, nejčastěji osobně nebo písemně e-mailem. Pro první kontakt s naším grafickým studiem doporučuji osobní návštěvu, abychom se vzájemně poznali a domluvili se na dalším postupu. Při osobní návštěvě můžeme i lépe poradit a ukázat formu zakázky na ukázkách naší práce v kanceláři. Forma mailového zadání je později jednodušší a rychlejší, v případě, že se jedná o klienta, který u nás již něco zadával a známe jeho styl.

 

Základem správného zadání a bezproblémového průběhu a dokončení zakázky je dobrá komunikace.

 

Ideální je si předem stanovit, jakou představu má klient a do jaké míry předá další zpracování nám, tzn. jak moc máme v zakázce „volné ruce“:

 

Při definici představy klienta zpracujeme cenovou kalkulaci na jednotlivé položky a klient se pak může rozhodnout, jaký bude následující krok. V žádném případě nikomu nic nenutíme a každému klientovi na základě jeho potřeby navrhneme ideální postup co se týká kvality zpracování a cenově nejefektivnějšího řešení. V případě nereálné či neefektivní představy navrhneme optimálnější možnost, která splní kvalitativní předpoklad klienta a zároveň mu šetří kapsu.

 

Poradíme i formy prezentace na základě naší dlouholeté zkušenosti v reklamní praxi s jinými klienty. Díky rozsáhlým znalostem tiskových technologií či elektronických forem navrhneme ideální řešení.

 

Jakékoliv cenové kalkulace na výrobu se počítají na každou zakázku zvlášť, protože ke stanovení ceny je nutné definovat konkrétní specifikace – např. u tisku – materiál, počet stran, počet barev, povrchovou úpravu, vazbu a celkový počet. U internetových stránek se konzultuje s programátorem představa klienta a na základě toho se vypočítá cena. U grafických prací jsme schopni cenu ve většině případech stanovit na základě představy hned. Grafické služby představují širokou škálu možností a každé zpracování se liší složitostí, proto vám cenu vždy spočítáme na míru dle konkrétní představy.

 

V průběhu zakázky probíhají tzv. korektury, což je kontrola textů a údajů, vč. návrhů vzhledu. Za chyby vzniklé nedostatečnou kontrolou klienta neručíme. Pokud si zákazník schválí např. text se špatnými údaji, připadá zodpovědnost právě na jeho nedostatečnou kontrolu. Vznikne-li chyba až na straně výroby nebo při technologickém zpracování a klientovi se dostane do ruky něco jiného, než si schválí, je zodpovědnost na naší straně a zakázku opravíme na naše náklady. Proto doporučuje důkladnou kontrolu podkladů a následné písemné potvrzení podkladů (stačí i mailem), kde se dá prokázat, na čí straně případná chyba nastala. Všeobecně doporučujeme dělat korekturu písemně. Nedoporučujeme dělat korektury např. po telefonu, protože riziko chyby je v tomto případě vysoké.

 

Veškerá dodaná grafika se řídí autorským zákonem a duševní vlastnictví se řídí příslušnou legislativou. Až do zaplacení zakázky je vše majetkem autora návrhů, takže jakékoliv používání grafiky bez souhlasu autora je trestné.

 

U grafických návrhů je také nutné počítat s určitou „výrobní lhůtou“ a nechat nám určitý časový prostor pro vymýšlení návrhů. Je to zejména z důvodu posloupnosti práce, v době zadání zakázky ještě zpracováváme zakázky zadané před vámi, dále nápady nepřicházejí neustále a někdy je lepší nechat nápad „dozrát“ – nicméně i tak jsme schopni vám dodat návrhy v co nejkratší době. Většinou se s klientem domluvíme na předběžném termínu dodání a informujeme ho o průběhu. Na druhou stranu nepatříme k těm firmám, kde se zakázka válí půl roku v šuplíku, ale zpracujeme jí v co možné nejkratší době a naše termíny patří spíše k těm rychlým. „Hořáky“ řešíme po domluvě v rámci našich možností.

 

 

Ukázky definice specifikací dle druhu zakázky, na základě kterých se stanoví cenová kalkulace, při zadání vám poradíme a příslušné specifikace si od vás vyžádáme:

 

 Tiskoviny:

  • Materiál (např. matná křída 160g)
  • Barevnost (např. 4+4 – oboustranně barevný tisk)
  • Formát (např. A4 složený na DL)
  • Povrchová úprava (např. matné lamino 1+1)
  • Vazba (např. V1)
  • Počet kusů

 

Internetové stránky:

  • Jaký typ stránek (firemní prezentace, e-shop…)
  • Rozsah prezentace
  • Jaké funkce by měly umět
  • Administrace – jakou formou stránky aktualizovat

 

Nové logo:

  • Pro jaký účel má logo sloužit (firemní logo, logo akce, logo výrobku..)
  • Název
  • Představa barevnosti
  • Pro jakou cílovou skupinu

 

Reklamní předměty:

  • Z jakého katalogu z naší nabídky předmět pochází (např. katalog COOL)
  • Produktové číslo
  • Potisk – počet barev (např. výšivky, gravírování..)
  • Počet kusů
  • U textilu velikosti

 

 

 

 

 

 

UKÁZKA TECHNICKÝCH SPECIFIKACÍ

 

Standardní formáty papíru:

Standardní formáty papíru - A0, A1, A2, A3, A4, A5, A6, A7, A8, rozměry

 

Barevné režimy:

 

  • RGB (red, green, blue) - tento barevný prostor je používán na všech displejích (monitory, telefony, tablety, televize,..). Způsob míchání barev je aditivní, kdy se jednotlivé složky barev sčítají a vytváří světlo větší intenzity. Při překrývání tří základních barev vzniká bílá. Příkladem pro lepší představu může být např. světla reflektorů na jevišti, kde se prolínají tyto tři základní barvy - v bodě prolnutí je nejvíce světla.

  • CMYK (cyan, magenta, yellow, black) - tento barevný prostor je používán v tisku. Způsob míchání barev je subtraktivní, kdy se s každou další přidanou barvou ubírá část původního světla. Při překrývání tří základních barev vzniká černá. Příkladem je například míchání barev při malování - čím více barev (pigmentu) přidáme, tím tmavší barvu dostaneme. Z důvodu úspory pigmentu (inkoustu, toneru) při tisku tmavých odstínů se navíc používá i samostatný černý pigment.

 

                         CMYK barvy

 

  • PANTONE - Na obrázcích je patrné, že CMYKové barvy nikdy nemůžou být tak výrazné jako RGB. Pro vytištění takto zářivých odstínů by musely být použity barvy PANTONE, což je patentovaný barevný prostor. V tomto barevném systému je každé barvě a jejímu odstínu přiřazeno číslo a přesné složení této barvy, díky kterému se dá dosáhnout zářivých barev, přesných odstínů na různých površích či speciálních efektů (metaické, reflexní,..)

 

PANTONE vzorník:

 

28. 8. 2015

Čtení ke kávě nebo k čaji

6. 3. 2015

Laserové gravírování

cedulky, propisky, přívěšky, jmenovky, infosystémy, reklamní předměty – dřevo, kov, plexisklo, kůže, eloxovaný hliník

 

 

 

Gravírování pomocí frézy

rýt do různých materiálů (mosazi, hliníku, plastu a další) pomocí frézy, vybarvení textu či obrázku dvousložkovou barvou dle přání zákazníka

 

 

 

Strojní výšivka

čepice, ručníky, trika, bundy, nášivky, emblémy, odznaky

 

 

Služby, které nabízíme

 

      Grafikaloga a logotypy, grafické manuály, firemní styl, tiskoviny, interiéry, obaly, etikety, elektronické pozvánky, www stránky, PFka, kalendáře, kresby   DTP a tiskpředtisková příprava, tisk a knihařské práce   Webdesignkompletní řešení webových stránek – od návrhu až po spuštění on-line, dále výroba bannerů – statických i animovaných   Reklamní předmětyširoká nabídka reklamního a dárkového zboží v katalozích, s možností brandingu – výšivka, potisk, laser, tampontisk atd… zakázková výroba originálních či reklamních předmětů   Fotografické službyateliérové fotografie, produktové fotografie, reklamní fotografie, reportážní foto, digitální retuš

 

 

 

Výrobní technologie, kterými se zabýváme

 

                   Ofsetový tiskletáky, katalogy, plakáty, samolepky, knihy, časopisy, noviny, vizitky, bloky    Malonákladový digitální tisk /již od 1 kusu/Vizitky, letáky, samolepky, plakáty, svatební oznámení   Velkoplošný digitální tiskplakáty, citylighty, backlighty, billboardy, bigboardy, megaboardy, bannery (plachty), síťoviny, samolepící fólie, okenní grafika, autoplachty, stany, textilní materiály, materiály na bázi polyetylenu, atd. Tiskové produkty plakáty, citylighty, backlighty, billboardy, bigboardy, megaboardy, bannery (plachty), síťoviny, samolepící fólie, okenní grafika, autoplachty, stany, textilní materiály, materiály na bázi polyetylenu, atd.  Přímý potisk deskových materiálůPVC desky, kartony, lepenky, krabice, hliníkové sendviče, kovové desky, dřevěné materiály, plexi, sklo, slída, kámen, dlažba, stavební materiály, obrazy, plátna, tapety, fotografie, mapy a mnoho dalších.  Potisk textilních materiálůvlajky, textilní obrazy a doplňky do interiérů, ubrusy, polštářky, slunečníky, prodejní stánky, stany, textilní bannery, výstavní systémy, světelné boxy. Materiál, nebo jeho povrchová úprava musí být vyroben z: polyesteru (PES), polyamidu (PA 6, PA 6.6), polyakrylátu (PAN), triacetátu (CTA) a musí obsahovat minimálně 65% jedné z uvedených látek.

 

Sítotisktrička, pracovní oděvy, maturitní stuhy, deštníky/další reklamní předměty, samolepící folie, PE (igelit) tašky, PE ekotašky, papírové tašky, karton, panely/štítky pro  průmysl, plast/plexi, vizitky/dopisní papíry   Rotační sítotiskhrnky, skleničky, termosky, zaoblené reklamní předměty

 

 

Tampontiskpotisk drobných předmětů – tužky, hrnky, zapalovače, diáře, desky, USB flashdisky, krabičky, kancelářské předměty, reklamní předměty

Slepotisk a horká ražbaatypické tiskoviny s plastickým povrchem nebo zalisovanou folií /zlatou, stříbrnou apod./ - -vizitky, hlavičkové papíry, obálky, sv. oznámení, Pfka, diáře, certifikáty apod.  Parciální UV lakkombinace lesklých a matných ploch na tiskovinách – jako podklad matné lamino s následných  tiskem lesklého UV laku pouze v některých částech   Tvarový výsekvýsekové raznice – od návrhu až po výrobu, tvarové výseky tiskovin, obalů    FlexotiskPVC tašky, etikety – plnobarevná technologie technologie určená pro vysoké náklady   Řezaná grafikatvarový ořez ze samolepící folie, určené k polepům výloh, cedulí, dopravních prostředků atd..

 

 

 

 

 

 

Laserové gravírovánícedulky, propisky, přívěšky, jmenovky, infosystémy, reklamní předměty – dřevo, kov, plexisklo, kůže, eloxovaný hliník   Gravírování pomocí frézyrýt do různých materiálů (mosazi, hliníku, plastu a další) pomocí frézy, vybarvení textu či obrázku dvousložkovou barvou dle přání zákazníka   Strojní výšivkačepice, ručníky, trika, bundy, nášivky, emblémy, odznaky

 

 

Pár slov o našem úhlu pohledu

 

                                                 Člověče...

ať jsi náš potenciální zákazník, zvídavý konkurent či bloudící zvědavec, dovoluji si Tě oslovit jako člověka. Ano, bez ohledu na roli a funkci a společnost, s jakou se ztotožňuješ.

 

 

                                             Naše práce je a má být kreativní.

 

Je to poslání a to se bez užší komunikace a důvěry težko splňuje. Všichni chceme to samé – profesionální a spolehlivý přístup, vynikající výsledek. A to se nám již od roku 1998 povedlo u více než stovky našich klientů a přátel, kteří nám zachovali přízeň a důvěru.

 

 

                                                           "Důvěra"

 

To je slovo, které v našich krajích teprve zakotvuje. Učíme se být i v byznysu lidmi, přáteli. Proč právě vyzdvihuji tuto rovinu?

 

Je to jednoduché – za ta léta jsem měl možnost poznat stovky lidí jako naše zákazníky nebo spolupracovníky. Vytvořili jsme řadu úspěšných projektů a 98% našich zákazníků by se dalo pojmenovat spokojenými. Jejich argumentem naší spolupráce, je především kvalita, spolehlivost a přátelský přístup.

 

Ale jsou také ty 2%, se kterými naše spolupráce nebyla možná – a to právě z důvodu nerespektování určitých lidských pravidel či špinavých praktik konkurenčního boje pod pojmem „Tak to prostě chodí, to je byznys…“, nekalé zneužívání potenciálu, vykrádání zaměstnanců produkčními agenturami, které jen přeprodávají práci ostatních – i s těmito fenomény jsme se setkali u některých obchodních partnerů či klientů, se kterými již nespolupracujeme.

 

Avšak i těmto 2% velmi děkuji, protože mě to utvrdilo ve správnosti našeho přístupu, protože díky nim jsme se posunuli dále, otevřely se nám nové dveře a příležitosti – například v letošním roce se nám podařilo úspěšně zabodovat v soutěži o nové logo a vizuál hudebního festivalu Benátská!, navrhujeme design nových výrobků pro firmu Mocca (výrobce cukrovinek a kávy), tvoříme grafické materiály pro firmu ENERVIT (výrobce výživy pro sportovce), pro firmu Denso (výrobce automobilových dílů) firemní časopis, navrhovali jsme design obalů výrobků pro pražské letiště v Ruzyni a mnoho dalších projektů, které můžete shlédnout v ukázkách naší práce nebo si přečíst ohlasy našich klientů v referencích.

 

Máme zkušenosti i s velkými nadnárodními klienty jako jsou Hewlett-Packard, u nichž jsme se několik let podíleli na grafice ke kampaním pro Česko a Slovensko, spoluvytvářeli jsme image styl firmy ACI – dodavatele automobilových dílů a příslušenství – viz. ukázky prací.

 

Mezi naše dlouholeté klienty a partnery patří firmy Batima, Severochema, Alfavaria, Abet holding, Mocca a mnoho dalších, kteří se na nás již obracejí s velkou důvěrou a se znalostí naší práce.

 

Všechny tyto získané zkušenosti úspěšně zúročujeme v práci a komunikaci s našimi klienty a snažíme se držet krok se současnými trendy designu a reklamy.

 

Nyní máme i po dlouhé době své nové internetové stránky, kde chceme odprezentovat naši současnou tvorbu a ukázat styl a filosofii naší práce. Věřím, že toto osloví hlavně ty, kteří se nebojí svěřit svůj styl vystudovaným odborníkům v oboru uměleckého designu a zkušeným grafikům, kteří se podílejí na projektech výše uvedených.

 

                                              Na čem nám hlevně záleží?

 

Na klientech, kteří chtějí komunikovat a spoluvytvářet tvůrčí atmosféru, ze které, dle mého názoru, vzniká nejvíce úspěšných projektů. Atmosféra důvěry, respektu a vzájemného přátelství.

 

V současnosti kolem sebe vidím stále více lidí, firem a projektů založených na férovém jednání a jsem rád, že moje myšlenky férového byznysu nejsou pouze bláznivou útopií, ale skutečností, která se stává pro mnoha lidí každodenní realitou.

 

Na závěr bych to shrnul do jedné lidové věty - vítáme jakékoli pohodové zákazníky, se kterými jsme schopni si sednout třeba i u piva nebo u kafe :)

 

     David Paseka, majitel firmy

 

 

 

6. 3. 2015

© All rights reserved   l   2015   l   Toscani

TOSCANI

reklamní a grafické studio • tiskárna

Americká 631/42

460 10 Liberec III

 

 

+ 420 604 187 910

IČ: 67231403

DIČ: CZ7403272602

 

po-pá 8:30 - 17:00

osobní schůzky prosíme hlašte předem,

jiný termín je možný po domluvě